Hoe kunnen we helpen?
< Alle onderwerpen
Afdrukken

Een woordwolk maken voor LinkedIn

Inleiding

Op mijn LinkedIn profiel heb ik een woordwolk opgenomen.

Deze woordwolk is gebaseerd op de mening van vrienden, familie en collega’s die zo vriendelijk waren om te scoren welke eigenschappen ze mij toedichtten.

Onderstaande video neemt je mee in de stappen die ik doorliep om tot de woordwolk te komen.

Stappenplan in video

 

Stappenplan uitgeschreven

In hoofdlijnen zijn er een aantal stappen die je moet zetten om een woordwolk te maken en op LinkedIn te zetten:

1. Vind woorden voor jouw woordwolk – zoek bijvoorbeeld eigenschappen, kwaliteiten of competenties op internet.
2. Maak jouw woordenlijst – maak een selectie uit alle woorden die je hebt gevonden.
3. Vraag anderen om input – mail je woordenlijst naar vrienden, bekenden, collega’s, etc.
4. Verzamel de reacties in een document – je hoeft ze niet te ordenen.
5. Genereer je woordwolk – knip en plak al die reacties uit dat document in 1x in een app die woordwolken maakt.
6. Upload je woordwolk naar LinkedIn – nadat je die door de app had laten genereren.

Door mij gebruikte programma’s

♦ https://duckduckgo.com (een internet zoekmachine om aan mijn woordenlijst te komen)
♦ Excel (om mijn woordenlijst op te slaan)
♦ Outlook (om mijn woordenlijst te mailen naar vrienden, familie, collega’s en oud-collega’s)
♦ www.wordart.com (een woordwolkgenerator)
♦ LinkedIn (om het eindresultaat te delen met de wereld)

Inhoud